Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Wiskitki

Kolorowy pasek

Informacja o naborze deklaracji dot. dofinansowania do wymiany kotłów

Nabór deklaracji o dofinansowanie

 

Nabór deklaracji mieszkańców o dofinansowanie do zmiany systemu ogrzewania - termin do 03.03.2017 r. do godz. 15.00


Wójt Gminy Wiskitki ogłasza nabór deklaracji mieszkańców o dofinansowanie do zmiany systemu ogrzewania.

  1. Nabór ogłoszony jest w związku z przygotowywaniem wniosku Gminy Wiskitki do programu "Poprawa jakości powietrza na terenie województwa mazowieckiego - ograniczenie emisji zanieczyszczeń poprzez modernizację kotłowni" finansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Złożenie deklaracji nie jest tożsame z otrzymaniem dofinansowania.
  2. Dofinansowaniem mogą być objęte przedsięwzięcia, polegające na modernizacji indywidualnych źródeł ciepła, tj. wymianie kotłów lub palenisk węglowych na gazowe, olejowe lub opalane biomasą - z wyłączeniem montażu kotłów na węgiel, miał lub ekogroszek. Kotły na biomasę nie mogą posiadać dodatkowego rusztu żeliwnego, umożliwiającego tradycyjne palenie jak w kotle zasypowym
  3. Do złożenia wniosku o dofinansowanie uprawniony jest właściciel (wszyscy właściciele łącznie) nieruchomości, położonych na terenie Gminy Wiskitki. Wnioski dotyczące nieruchomości z nieuregulowanym stanem prawnym nie będą uwzględniane.
  4. Składane przez mieszkańców wnioski muszą być kompletne i zawierać wszystkie niezbędne załączniki.

Poziom dofinansowania:
Dofinansowanie udzielane będzie do wysokości 75% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 5.000,00 PLN. Ostateczna wysokość dotacji uzależniona będzie od środków finansowych przyznanych Gminie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Warunki dofinansowania:

  1. Dofinansowanie zostanie zrealizowane poprzez zakup kotłów przez Gminę Wiskitki w procedurze ustawy Prawo zamówień publicznych.
  2. Za koszty kwalifikowane uznawane będą:
    • 2.1. Koszt kotła (z elementami dodatkowymi, tj. zasobnikiem cwu, podajnikiem);
    • 2.2. Koszt czujnika tlenku węgla (czadu).
  3. Dofinansowanie nie może stanowić pomocy publicznej, co oznacza, że w budynku, w którym instalowane będą urządzenia dofinansowywane nie może być prowadzona działalność gospodarcza. Warunek będzie obowiązywał od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie oraz przez 5 lat od momentu zakończenia zadania (tj. ostatecznego rozliczenia przez Gminę dotacji - maksymalnie do 15.01.2018 r.).
  4. Składane wnioski dotyczyć mogą jedynie nieruchomości użytkowanych na stałe, z wyłączeniem budynków wykorzystywanych sezonowo.
  5. Wnioski nie mogą dotyczyć montażu kominków.

 

Obowiązki mieszkańca:

  1. Mieszkaniec ponosi wszelkie koszty konieczne do ostatecznego uruchomienia kotła (m.in. wkład własny zakupu kotła - tj. różnicę pomiędzy ceną kotła a wysokością przyznanej dotacji, zakup i montaż instalacji technologicznej kotłowni wraz z niezbędną aparaturą kontrolno-pomiarową, instalacją elektryczną w obrębie kotłowni oraz zbiornikami na paliwo, wkład kominowy, montaż kotłowni, konieczne przeróbki, koszt usunięcia starego kotła, koszty dokumentacji, nadzoru budowlanego oraz koszty późniejszego utrzymania i serwisowania itp.).
  2. Mieszkaniec po złożeniu wniosku o dofinansowanie, na wezwanie Gminy (w terminie do 7 dni) będzie zobowiązany wpłacić na wskazany rachunek kwotę, odpowiadającą 100% kosztów kwalifikowanych (punkt 2 Warunków dofinansowania). Dotacja będzie polegała na zwrocie kosztów do wysokości uzyskanej dotacji z WFOŚiGW. Gmina zwróci niezwłocznie środki mieszkańca, przekraczające uzyskaną w procedurze Prawo zamówień publicznych, cenę kotła. Środki odpowiadające wysokości dotacji z WFOŚiGW zostaną zwrócone mieszkańcowi po dostarczeniu do Urzędu Gminy dokumentów potwierdzających ostateczne zainstalowanie i uruchomienie kotła (protokół odbioru).
  3. Mieszkaniec będzie zobowiązany do zorganizowania prac, związanych z instalacją kotłowni - tj. zatrudnienie odpowiednich osób uprawnionych, uzyskanie wymaganych pozwoleń, podpisanie wymaganych umów, np. z dostawcą gazu w przypadku kotłów na gaz itp.
  4. Składając wniosek mieszkaniec zobowiąże się do zlikwidowania starej kotłowni i do udokumentowania ostatecznego jej demontażu.
  5. Mieszkańcy korzystający z dotacji będą musieli zobowiązać się do korzystania z zamontowanej kotłowni co najmniej przez 5 lat od momentu zakończenia zadania (tj. ostatecznego rozliczenia przez Gminę dotacji - patrz punkt 3 Warunki dofinansowania).
  6. Warunkiem uczestnictwa w projekcie będzie wypełnienie Formularza deklaracji udziału w naborze i dostarczenie go wraz z wymaganymi załącznikami wymienionymi w formularzu we wskazanym poniżej terminie.

Termin składania deklaracji:

Termin składania deklaracji upływa 03 marca 2017 r. godz. 15.00. Decyduje data dostarczenia do Urzędu Gminy, ul. Kościuszki 1, 96-315 Wiskitki. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Informacje w sprawie naboru udzielane są w Urzędzie Gminy w pokoju nr 18 telefon: nr 46 -856-72-12, e-mail: sekretariat@wiskitki.pl.

 

Załączniki

Informacja- nabór wniosków- wymiana kotłów (17.7kB) Zapisz dokument  
Deklaracja (20.8kB) Zapisz dokument  

Metadane

Źródło informacji:Bartek Meszka
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Bartek Meszka
Data wprowadzenia:2017-02-01 08:42:46
Opublikował:Bartek Meszka
Data publikacji:2017-02-01 08:44:13
Ostatnia zmiana:2017-03-10 13:16:05
Ilość wyświetleń:1025

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij