Wójt Gminy Wiskitki zaprasza do złożenia oferty w przetargu nieograniczonym pn.: "Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego"
Polska-Wiskitki: Usługi udzielania kredytu
2019/S 246-606776
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Wyniki postępowania
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Krajowy numer identyfikacyjny: NUTS PL926
Adres pocztowy: ul. Kościuszki 1
Miejscowość: Wiskitki
Kod NUTS: PL926
Kod pocztowy: 96-315
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Konrad Gruza, Magdalena Cętkowska
E-mail: konrad.gruza@wiskitki.pl
Tel.: +46 8545037
Adresy internetowe:
Główny adres: http://wiskitki.bip.net.pl
Sekcja II: Przedmiot
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego dla gminy Wiskitki. Kredyt długoterminowy zgodnie z treścią uchwały nr 54/IX/19 Rady Gminy Wiskitki z dnia 8.7.2019 z przeznaczeniem na sfinansowanie:
a. planowanego deficytu budżetu gminy Wiskitki w 2019 r. w kwocie 6 439 216,00 PLN;
b. w 2019 r. spłaty rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 1 660 784,00 PLN.
Kwota kredytu: do kwoty 8 100 000,00 PLN (słownie: osiem milionów sto tysięcy złotych).
Gmina Wiskitki, POLSKA.
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego dla gminy Wiskitki. Kredyt długoterminowy zgodnie z treścią uchwały nr 54/IX/19 Rady Gminy Wiskitki z dnia 8.7.2019 z przeznaczeniem na sfinansowanie:
a. planowanego deficytu budżetu gminy Wiskitki w 2019 r. w kwocie 6 439 216,00 PLN;
b. w 2019 r. spłaty rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 1 660 784,00 PLN.
Kwota kredytu: do kwoty 8 100 000,00 PLN (słownie: osiem milionów sto tysięcy złotych).
Okres kredytowania: lata 2020–2030.
Kredyt będzie pobrany (postawiony do dyspozycji zamawiającego) transzami od dnia podpisania umowy do 31.12.2019.
Okres karencji w spłacie kapitału do końca 2020 r.
Określenie wartości wypłat kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez zamawiającego zapotrzebowania na środki. Termin maksymalny wypłaty transzy kredytu określony będzie w umowie na podstawie złożonej oferty wykonawcy.
Zapotrzebowanie na środki przekazywane będzie wykonawcy w formie pisemnej dyspozycji, potwierdzonej podpisem wójta gminy oraz skarbnika gminy lub osób zastępujących te osoby, za pośrednictwem poczty elektronicznej email (skan).
7. Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w kwartalnych ratach w następujących terminach i kwotach:
1) do dnia 31.12.2021 w kwocie – do 810 000 PLN;
2) do dnia 31.12.2022 w kwocie – do 810 000 PLN;
3) do dnia 31.12.2023 w kwocie – do 810 000 PLN;
4) do dnia 31.12.2024 w kwocie – do 810 000 PLN;
5) do dnia 31.12.2025 w kwocie – do 810 000 PLN;
6) do dnia 31.12.2026 w kwocie – do 810 000 PLN;
7) do dnia 31.12.2027 w kwocie – do 810 000 PLN;
8) do dnia 31.12.2028 w kwocie – do 810 000 PLN;
9) do dnia 31.12.2029 w kwocie – do 810 000 PLN;
10) do dnia 31.12.2030 w kwocie – do 810 000 PLN.
Spłata odsetek w okresach kwartalnych w latach 2019–2030 następować będzie w ostatnim dniu roboczym kwartału.
Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku.
Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M oznaczająca stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesięcznych, wyliczonej jako średnia z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc za który naliczane jest oprocentowanie.
Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania.
Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym kwartale w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
Wysokość jednorazowej prowizji bankowej od udzielonego kredytu nie może przekroczyć 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100).
Zamawiający zastrzega sobie:
a) możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej bez dodatkowych kosztów, opłat i prowizji na rzecz wykonawcy;
b) prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania, a zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów, opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz wykonawcy.
W takich przypadkach strony ustalą nowy harmonogram spłaty.
Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): tak.
Sekcja IV: Procedura
Sekcja V: Udzielenie zamówienia
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego
Adres pocztowy: Al. Jerozolimskie 7
Miejscowość: Warszawa
Kod NUTS: PL911
Kod pocztowy: 00-955
Państwo: Polska
Adres internetowy: http://bgk.pl
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Marża banku: 0,77.
Prowizja banku: 4 050,00 PLN.
Zaoferowano 3-dniowy termin postawienia transzy do dyspozycji.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio
Wykonawcom a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes w uzyskaniu zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów Pzp, przysługują środki ochrony prawnej opisane w Pzp:
1. Odwołanie – zgodnie z przepisami art. 180–198 ustawy Pzp przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej:
1) na treść ogłoszenia o zamówieniu i treść postanowień SIWZ w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej;
2) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo w terminie 15 – jeżeli zostały przesłane w inny sposób;
3) w terminie 10 dni od dnia w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia wobec czynności innych niż określone w pkt 1 i w pkt 2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby zamawiający mógł zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3. Skarga do sądu – zgodnie z przepisami art. 198a–198g Pzp. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby zamawiającego za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu Ustawy z dnia 23.11.2012 – Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem. Szczegóły określa dział VI ustawy Pzp – Środki ochrony prawnej.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio
==========================================
Polska-Wiskitki: Usługi udzielania kredytu
2019/S 204-497634
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Usługi
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2019/S 194-471670)
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
Krajowy numer identyfikacyjny: NUTS PL926
Adres pocztowy: ul. Kościuszki 1
Miejscowość: Wiskitki
Kod NUTS: PL926
Kod pocztowy: 96-315
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Konrad Gruza, Magdalena Cętkowska
E-mail: konrad.gruza@wiskitki.pl
Tel.: +46 8545037
Adresy internetowe:
Główny adres: http://wiskitki.bip.net.pl
Sekcja II: Przedmiot
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego dla gminy Wiskitki. Kredyt długoterminowy zgodnie z treścią uchwały nr 54/IX/19 Rady Gminy Wiskitki z dnia 8.7.2019 r. z przeznaczeniem na sfinansowanie:
a. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Wiskitki w 2019 roku w kwocie 6 439 216,00 PLN;
b. sfinansowanie w 2019 roku spłaty rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 1 660 784,00 PLN.
Kwota kredytu: do kwoty 8 100 000,00 PLN (słownie: osiem milionów sto tysięcy złotych).
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Sekcja VII: Zmiany
Zamawiający zawiadamia, że dopuszcza możliwość zabezpieczenia kredytu w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez skarbnika gminy lub osobę upoważnioną przez skarbnika gminy.
====================================
Polska-Wiskitki: Usługi udzielania kredytu
2019/S 194-471670
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
NUTS PL926
ul. Kościuszki 1
Wiskitki
96-315
Polska
Osoba do kontaktów: Konrad Gruza, Magdalena Cętkowska
Tel.: +46 8545037
E-mail: konrad.gruza@wiskitki.pl
Kod NUTS: PL926
Adresy internetowe:
Główny adres: http://wiskitki.bip.net.pl
Sekcja II: Przedmiot
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego dla Gminy Wiskitki. Kredyt długoterminowy zgodnie z treścią Uchwały nr 54/IX/19 Rady Gminy Wiskitki z dnia 8.7.2019 r. z przeznaczeniem na sfinansowanie:
a. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wiskitki w 2019 roku w kwocie 6 439 216,00 PLN;
b. sfinansowanie w 2019 roku spłaty rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 1 660 784,00 PLN.
Kwota kredytu: do kwoty 8 100 000,00 PLN (słownie: osiem milionów sto tysięcy złotych).
Gmina Wiskitki
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego dla Gminy Wiskitki. Kredyt długoterminowy zgodnie z treścią Uchwały nr 54/IX/19 Rady Gminy Wiskitki z dnia 8.7.2019 r. z przeznaczeniem na sfinansowanie:
a. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wiskitki w 2019 roku w kwocie 6 439 216,00 PLN;
b. sfinansowanie w 2019 roku spłaty rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 1 660 784,00 PLN.
Kwota kredytu: do kwoty 8 100 000,00 PLN (słownie: osiem milionów sto tysięcy złotych).
Okres kredytowania: lata 2020–2030.
Kredyt będzie pobrany (postawiony do dyspozycji Zamawiającego) transzami od dnia podpisania umowy do 31.12.2019 r.
Okres karencji w spłacie kapitału do końca 2020 roku.
Określenie wartości wypłat kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki. Termin maksymalny wypłaty transzy kredytu określony będzie w umowie na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
Zapotrzebowanie na środki przekazywane będzie Wykonawcy w formie pisemnej dyspozycji, potwierdzonej podpisem Wójta Gminy oraz Skarbnika Gminy lub osób zastępujących te osoby, za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail (skan).
7. Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w kwartalnych ratach w następujących terminach i kwotach:
1) do dnia 31.12.2021 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
2) do dnia 31.12.2022 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
3) do dnia 31.12.2023 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
4) do dnia 31.12.2024 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
5) do dnia 31.12.2025 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
6) do dnia 31.12.2026 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
7) do dnia 31.12.2027 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
8) do dnia 31.12.2028 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
9) do dnia 31.12.2029 roku w kwocie – do 810 000 PLN;
10) do dnia 31.12.2030 roku w kwocie – do 810 000 PLN.
Spłata odsetek w okresach kwartalnych w latach 2019–2030 następować będzie w ostatnim dniu roboczym kwartału.
Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku.
Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M oznaczająca stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesięcznych, wyliczonej jako średnia z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc za który naliczane jest oprocentowanie.
Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania.
Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym kwartale w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
Wysokość jednorazowej prowizji bankowej od udzielonego kredytu nie może
Przekroczyć 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100).
Zamawiający zastrzega sobie:
a) możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej bez dodatkowych kosztów, opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy;
b) prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania, a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów, opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy.
W takich przypadkach strony ustalą nowy harmonogram spłaty.
Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): tak.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Za minimalny poziom kompetencji lub uprawnień uznane zostanie wykazanie przez Wykonawcę, że posiada zezwolenie na wykonywanie czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29.8.1997 roku Prawo bankowe (Dz.U.2018.2187 t.j., ze zmianami), chyba że przepisy stanowią inaczej.
Zamawiający nie stawia warunku.
Zamawiający nie stawia warunku.
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 1 usługę o podobnym charakterze tj. usługę udzielania kredytu o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 PLN.
Zamawiający załącza do SIWZ wzór (projekt) umowy (istotne postanowienia umowy).
Zmiany umowy w postaci jednoznacznych postanowień umownych określone są szczegółowo w SIWZ oraz projekcie umowy.
Sekcja IV: Procedura
Urząd Gminy Wiskitki, ul. Kościuszki 1, 96-315 Wiskitki, POLSKA w Sali Konferencyjnej (pokój 20 I piętro).
Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego. Otwarcie ofert jest jawne.
Konrad Gruza, podinspektor ds. inwestycji i zamówień publicznych
Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego. Otwarcie ofert jest jawne.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio
Wykonawcom a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes w uzyskaniu zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Pzp, przysługują środki ochrony prawnej opisane w Pzp:
1. Odwołanie – zgodnie z przepisami art. 180-198 ustawy Pzp przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej:
1) na treść ogłoszenia o zamówieniu i treść postanowień SIWZ w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej;
2) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo w terminie 15 – jeżeli zostały przesłane w inny sposób;
3) w terminie 10 dni od dnia w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia wobec czynności innych niż określone w pkt 1) i w pkt 2). Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby Zamawiający mógł zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3. Skarga do sądu – zgodnie z przepisami art. 198a-198g Pzp. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. – Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem. Szczegóły określa dział VI ustawy Pzp – Środki ochrony prawnej.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio
Załączniki (43) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Administrator |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Administrator |
Data wprowadzenia: | 2019-10-07 18:46:20 |
Opublikował: | Administrator |
Data publikacji: | 2019-10-07 18:46:32 |
Ostatnia zmiana: | 2020-01-13 08:39:06 |
Ilość wyświetleń: | 2069 |