BURMISTRZ MIASTA I GMINY WISKITKI - RAFAŁ MITURA

wybrany w wyborach Wójta Gminy Wiskitki w dniu 21 października 2018r.

ślubowanie wobec Rady Gminy Wiskitki złożone w dniu 19 listopada 2018r.

od 1 stycznia 2021 Burmistrz Miasta i Gminy Wiskitki

Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
  2. składanie oświadczeń woli w imieniu Miasta i Gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielenie upoważnień w tym zakresie;
  3. projektowanie i realizacja strategii rozwoju Miasta i Gminy;
  4. określanie polityki kadrowej i płacowej;
  5. zatwierdzanie zakresu czynności i odpowiedzialności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej Urzędu;
  6. udzielanie pełnomocnictw procesowych;
  7. wykonywanie uchwał Rady;
  8. pełnienie funkcji Szefa Obrony Cywilnej Miasta i Gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań związanych z obronnością i zarządzaniem kryzysowym;
  9. zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
  10. wykonanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami prawa, regulaminem oraz uchwałami Rady.

 

  1. Burmistrz wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
  2. Pod nieobecność Burmistrza decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wydaje zastępca Burmistrza, o ile Burmistrz nie zarządzi inaczej.
  3. Burmistrz może upoważnić innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.
  4. Wykaz upoważnień, o których mowa w ust.3, prowadzi pracownik do spraw kadr.

  

Burmistrzowi podlegają bezpośrednio:

  1. Zastępca Burmistrza,
  2. Sekretarz,
  3. Skarbnik,
  4. Kierownicy Referatów:
    • Finansowego,
    • Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego,
    • Gospodarki Przestrzennej, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska,
    • Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich,
  5. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
  6. Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy,
  7. Radca prawny.